EDELVIVES DIGITAL
Starting book player
Llengua catalana i literatura
ESO 3
Llengua catalana i literatura
ESO 3
- 00 TITLE HERE
- SUB TITLES HERE
- # SOMLINK AMB EL TREBALL COOPERATIU
- #somlink amb el treball cooperatiu
- 01 Unitat 01
- Busquem humans per combatre els zombis!
- LECTURA
- 01 ORTOGRAFIA - L’accentuació
- 02 LÈXIC - La paraula: lexema i morfemes. La derivació: prefixos
- 03 GRAMÀTICA - El nom
- 04 COMUNICACIÓ - Ens comuniquem. Coherència i cohesió. Funcions del llenguatge
- 05 LITERATURA - Context històric i cultural: segles XVI-XVIII
- TREBALLEM LES COMPETÈNCIES
- REPÀS FINAL
- 02 Unitat 02
- I si el teu pare s'enamorés de la mateixa noia que tu?
- LECTURA
- 01 ORTOGRAFIA - L’accent obert i l’accent tancat
- 02 LÈXIC - La derivació: sufixos i parasíntesi
- 03 GRAMÀTICA - L’adjectiu. El determinant
- 04 COMUNICACIÓ - Narrem vivències. El reportatge
- 05 LITERATURA-El Renaixement
- TREBALLEM LES COMPETÈNCIES
- REPÀS FINAL
- 03 Unitat 03
- Salvem el medi ambient destruint tots els cotxes!
- LECTURA
- 01 ORTOGRAFIA - Els diacrítics
- 02 LÈXIC - L’habilitació. Metàfora i metonímia
- 03 GRAMÀTICA - El verb (I)
- 04 COMUNICACIÓ - Descrivim. Un lloc
- 05 LITERATURA-Poesia del segle XVI
- TREBALLEM LES COMPETÈNCIES
- REPÀS FINAL
- # SOMLINK AMB LA INNOVACIÓ
- #somlink amb la innovació
- # SOMLINK AMB PISA
- #somlink amb PISA
- 04 Unitat 04
- Però qui hi vol anar, a la universitat?
- LECTURA
- 01 ORTOGRAFIA - La dièresi
- 02 LÈXIC - La composició
- 03 GRAMÀTICA - El verb (II)
- 04 COMUNICACIÓ - Expliquem. La notícia
- 05 LITERATURA- Teatre culte i teatre popular
- TREBALLEM LES COMPETÈNCIES
- REPÀS FINAL
- 05 Unitat 05
- Tornar la memòria 05 a aquell qui l’ha perduda
- LECTURA
- 01 ORTOGRAFIA - La essa sorda i la essa sonora
- 02 LÈXIC - El camp semàntic. El llenguatge especialitzat
- 03 GRAMÀTICA - El verb (III)
- 04 COMUNICACIÓ - La línia del temps
- 05 LITERATURA - La prosa del segle XVI
- TREBALLEM LES COMPETÈNCIES
- REPÀS FINAL
- 06 Unitat 06
- Deduir per saber
- LECTURA
- 01 ORTOGRAFIA - Les grafies b/v; p/b, t/d, c/g
- 02 LÈXIC - Els neologismes, els estrangerismes i els calcs
- 03 GRAMÀTICA - L’adverbi. Les preposicions i les conjuncions
- 04 COMUNICACIÓ - Indiquem com s’ha de fer. L’itinerari
- 05 LITERATURA - El Barroc. La poesia popular
- TREBALLEM LES COMPETÈNCIES
- REPÀS FINAL
- # SOMLINK AMB LA INNOVACIÓ
- #somlink amb la innovació
- # SOMLINK AMB PISA
- #somlink amb PISA
- 07 Unitat 07
- Perseguits per la policia al túnel del metro
- LECTURA
- 01 ORTOGRAFIA - Les grafies r/rr, l/l·l/ll, h
- 02 LÈXIC - El llenguatge políticament correcte
- 03 GRAMÀTICA - Repàs de les funcions sintàctiques. La pronominalització
- 04 COMUNICACIÓ - Convencem. L’anunci
- 05 LITERATURA - La Il·lustració. La prosa didàctica
- TREBALLEM LES COMPETÈNCIES
- REPÀS FINAL
- 08 Unitat 08
- Et parlaré per l’ordinador
- LECTURA
- 01 ORTOGRAFIA - Les grafies m/n
- 02 LÈXIC - Varietats històriques i geogràfiques del català
- 03 GRAMÀTICA - L’oració simple. L’oració impersonal. Oració activa i oració passiva
- 04 COMUNICACIÓ - Interaccionem verbalment. El xat
- 05 LITERATURA - La prosa del segle XVIII. Llegendes i rondalles
- TREBALLEM LES COMPETÈNCIES
- REPÀS FINAL
- 09 Unitat 09
- De pressa, de ressa, de pressa!
- LECTURA
- 01 ORTOGRAFIA - Les grafies g/j, tg/tj/dj, x/ix, tx/ig
- 02 LÈXIC - Famílies lingüístiques europees
- 03 GRAMÀTICA - L’oració composta
- 04 COMUNICACIÓ - Consultem. Gràfics i atles
- 05 LITERATURA - El teatre neoclàssic
- TREBALLEM LES COMPETÈNCIES
- REPÀS FINAL
- # SOMLINK AMB LA INNOVACIÓ
- #somlink amb la innovació
- # SOMLINK AMB PISA
- #somlink amb PISA
- # ANNEXOS
- ANNEXOS
El procediment per formar paraules noves s’anomena composició i els mots resultants s’anomenen compostos.
TIPUS DE COMBINACIONS:
Substantius = adjectiu + substantiu / substantiu + adjectiu Ex: aiguardent, altaveu, pocavergonya, setciències, penys-segat, pit-roig
Substantius formats per substantiu + substantiu Ex: aiguaneu, filferro, telenovel·la, terratrèmol....
- Adjectius formats per adjectiu + adjectiu Ex: anglosaxó, llatinoamericà, grecoromà, historicoartístic, sordmut....
Els compostos la primera part dels quals acaba en vocal i la segona comença en r, s, x: Poca- solta, para-xocs, penya-segat, soca-rel ...
Els mots que, si no en portessin, generarien força confusió: *pitroig, pit-roig; *pèlllarg, pèl-l
Per epígrafsPer dates
< Anterior 0-0 / 0 Siguiente >
Nota
-
Miércoles, 25 de Marzo Usuario 1 zz aaa aab ccc Profe Test sincrottestnota1
-
Usuario 1 zz aaa aab ccc Profe Test sincrot testnota11
Miércoles, 25 de Marzo